Les retallades en educació o la racionalització de la
despesa pública més destacable en l’àmbit educatiu es va dur a terme el 21 d’abril
de 2012 i determina la realitat de les escoles avui dia i el que es podria
entendre com un canvi de visió o plantejament del govern respecte a l’educació
en context de crisi. Sota els principis d’eficiència i austeritat, tal com
proclama l’Estat espanyol, a través del Boletín Oficial del Estado (BOE) (2012),
s’han dut a terme tres mesures que redefineixen l’acció educativa actual, dues
de les quals afecten directament l’alumnat i seran comentades en aquest
apartat. La primera mesura és la més significativa i el BOE ( 2012) l’estableix
així:
“Quan per raons de limitació de la despesa pública, la
Llei de Pressupostos Generals de l’Estat no autoritzi la incorporació de
personal de nou ingrés, o quan hi hagi una taxa de reposició de personal
inferior al 50%, les Administracions educatives podran ampliar fins a un 20%
més, el nombre d’alumnes establert per la Llei Orgánica 2/2006 del 3 de maig.”
(Boletín Oficial del Estado, 2012).
L’article 157 de la Llei Orgánica 2/2006 del 3 de maig
declarava com a 25 el nombre màxim d’alumnes per aula a Primària; per tant,
aplicant el 20%, ara hi podran haver fins a 30 alumnes per aula.
La segona mesura estableix:
“La jornada lectiva del personal docent en els centres
públics i privats sostinguts amb fons públics serà, com a mínim, de 25 hores a l’Educació
Infantil i Primària i de 20 hores a la resta d’Ensenyaments.” (Boletín Oficial
del Estado, 2012). Es tracta del que es coneix popularment com a “desaparició
de la sisena hora lectiva”.
No hay comentarios:
Publicar un comentario