jueves, 12 de septiembre de 2013

Retallades educatives que afecten directament l’alumnat





Les retallades en educació o la racionalització de la despesa pública més destacable en l’àmbit educatiu es va dur a terme el 21 d’abril de 2012 i determina la realitat de les escoles avui dia i el que es podria entendre com un canvi de visió o plantejament del govern respecte a l’educació en context de crisi. Sota els principis d’eficiència i austeritat, tal com proclama l’Estat espanyol, a través del Boletín Oficial del Estado (BOE) (2012), s’han dut a terme tres mesures que redefineixen l’acció educativa actual, dues de les quals afecten directament l’alumnat i seran comentades en aquest apartat. La primera mesura és la més significativa i el BOE ( 2012) l’estableix així:

“Quan per raons de limitació de la despesa pública, la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat no autoritzi la incorporació de personal de nou ingrés, o quan hi hagi una taxa de reposició de personal inferior al 50%, les Administracions educatives podran ampliar fins a un 20% més, el nombre d’alumnes establert per la Llei Orgánica 2/2006 del 3 de maig.” (Boletín Oficial del Estado, 2012).


L’article 157 de la Llei Orgánica 2/2006 del 3 de maig declarava com a 25 el nombre màxim d’alumnes per aula a Primària; per tant, aplicant el 20%, ara hi podran haver fins a 30 alumnes per aula.

La segona mesura estableix:

“La jornada lectiva del personal docent en els centres públics i privats sostinguts amb fons públics serà, com a mínim, de 25 hores a l’Educació Infantil i Primària i de 20 hores a la resta d’Ensenyaments.” (Boletín Oficial del Estado, 2012). Es tracta del que es coneix popularment com a “desaparició de la sisena hora lectiva”.

No hay comentarios:

Publicar un comentario