La “Ley Orgánica para la mejora de la calidad
educativa” (LOMCE, 2013), defineix l’educació com, el motor que promou la
competitivitat de l’economia i les cotes de prosperitat d’un país; el seu
nivell educatiu determina la seva capacitat de competir amb èxit en l’àmbit
internacional. Així doncs, com també ens esmenta el document, millorar el
nivell educatiu dels ciutadans és una aposta pel creixement econòmic i per
aconseguir avantatges competitius en el mercat global. També defineix
l’educació com a bé públic de primera importància. Aquest document ens ajuda a
entendre quin és el pes de l’educació en la formació d’un país obert a l’àmbit
internacional i la constant i directa relació que s’estableix entre economia i
educació, dependents una de l’altre.
La visió que ens exposa la LOMCE dóna peu a entendre
que apostar per educació pot esdevenir clau per superar una crisi econòmica.
Però no queda reflexat en les intencions del govern espanyol, que avui dia,
estableix la proposta de reduir milers de milions de les despeses públiques
sobretot des dels dos àmbits que requereixen més, que són la sanitat i
l’educació (Alegre, 2012).
En contraposició a aquest fet trobem l’afirmació de
Bonal (2010) que ens diu que el canvi de model productiu que s’associa a la
sortida de la crisi passa per la inversió en educació, en innovació, en coneixement,
en recerca i desenvolupament.
Aquesta visió proposa evitar les retallades en
educació en temps de crisi i apostar i invertir en l’àmbit educatiu, entre
d’altres com a eina per superar un període econòmicament negatiu.
Malauradament, les mesures que s’estan prenent avui dia van en direcció
contrària.
No hay comentarios:
Publicar un comentario