sábado, 12 de diciembre de 2009

Jocs educatius: Crayon Physics, Art Rage 2 i WinLogo

En aquest joc educatiu, trobem una pilota que, amb la nostra ajuda i l’ajuda d’un llapis de colors ha d’arribar a l’objectiu. És una manera molt interessant de jugar a partir de les lleis de la física amb un objectiu concret. Cal dir que la dificultat del joc augmenta nivell a nivell i cada nivell que avancem ens donem consells nous per a ajudar-nos a completar el joc, com per exemple, empentar la pilota, construir ponts, figures que cauen,
objectes circulars ,etc.



Aquest és un programa per dibuixar ben semblant al Paint, però molt més sofisticat. Ens permet dibuixar amb tot tipus d’eines, des de llapis de colors o ceres fins a aquarel•les; tot això amb un resultat increïblement semblant a la realitat. Podríem dir que imita molt bé el color i les textures d’aquestes eines de dibuix.



WinLogo
En aquest programa trobem una tortuga i un gran espai. L’objectiu és, mitjançant coordenades, fer moure la tortuga amb les ordres que li donem per escrit.
Podem dir-li que avanci i que giri acompanyant aquestes ordres de números, representant els graus que volem que giri o la distància que volem que avanci. Cal dir, que aquest programa no és molt utilitzat a les escoles.

Valoració personal
Des del meu punt de vista, cap d’aquests programes pot comparar la seva capacitat educativa amb la d’un altre programa com seria el JClic. El WinLogo em sembla el programa menys profitós, ja que em sembla el programa més difícil d’utilitzar dels tres, i a l’hora una mica avorrit i confús. Aret Rage 2 em sembla interessant des del punt de vista de l’assignatura Dibuix i Plàstica, encara que em sembla molt més efectiu fer-ho a mà. Finalment el programa Crayon Phisics em sembla quasi adictiu. És molt entretingut i potser el més divertit dels tres, però dubto seriosament que li serveixi al nen per relacionar-ho amb les lleis de la física.

No hay comentarios:

Publicar un comentario